შეფასების რუბრიკები
შეფასების
ზოგადი რუბრიკა ტექსტური ამოცანისათვის (წერითი დავალება)
·
ამოცანის მონაცემების
ორგანიზება;
·
ადეკვატური აღნიშვნების
შემოტანა;
·
ამოხსნის გზის მოძებნა;
·
ამოხსნის გზის რეალიზება
და პასუხის მიღება.
კონკრეტული
რუბრიკის ნიმუში
ტექსტური
ამოცანა, რომლის ამოხსნა მოითხოვს განტოლების შედგენას და ამოხსნას
საფეხურები
|
ქულა
|
ამოცანის მონაცემების ორგანიზება
|
|
ამოხსნისათვის
საჭირო მონაცემების ამოკრეფა ამოცანის ტექსტიდან
|
0 - 1
|
მონაცემების
ორგანიზება და ისეთი ხერხით ჩაწერა, რომელიც აადვილებს ამოხსნის გზის მოძებნას
|
0 - 1
|
ადეკვატური აღნიშვნების შემოტანა
|
|
საძიებელი სიდიდეების
გამოყოფა
|
0 - 1
|
საძიებელი სიდიდეებისათვის
ასოითი აღნიშვნების შემოღება
|
0 - 1
|
მათემატიკური
ობიექტებისა და პროცედურებისათვის სწორი აღნიშვნების გამოყენება (მაგალითად: ფუნქციის,
ალგებრული მოქმედების)
|
0 - 1
|
ამოხსნის გზის მოძებნა
|
|
განტოლების შედგენის წინმსწრები მსჯელობა
|
0 - 1
|
განტოლების შედგენა
|
0 – 1
|
ამოხსნის გზის რეალიზება და პასუხის მიღება
|
|
განტოლების ამოხსნის ხერხის მოძებნა
|
0 - 1
|
განტოლების ამოხსნა და პასუხის მიღება
|
0 – 1 - 2
|
ამოცანის ამოხსნის შეფასების
სქემა (რომელიც
განტოლების შედგენით იხსნება)
საფეხურები
|
ქულა
|
ამოცანისათვის საჭირო მონაცემების ამოკრება ტექსტიდან
, ცნობილი და საძიებელი სიდიდეების დალაგება, ჩანაწერის გაკეთება
|
0–2
|
თითოეულ სიდიდესთან შესაბამისი აღნიშვნის შემოღება უცნობის გამოყენებით
|
0–2
|
განტოლების შედგენა
|
0–2
|
განტოლების ამოხსნის გზის მოძიება და ამოხსნა
|
0–2
|
ამოცანის კითხვიდან გამომდინარე ყველა სიდიდის მოძებნა
(გამოთვლა) და პასუხის ჩაწერა
|
0–2
|
რიცხვითი გამოსახულებების
გამოთვლის შეფასების სქემა
(მოსწავლის თვითშეფასება)
კრიტერიუმი
|
ყოველთვის
|
ხშირად
|
იშვიათად
|
ვერასოდეს
|
დიდი გამოსახულების გამოანგარიშების დაწყებამდე შემიძლია დავადგინო მოქმედებათა შესრულების თანმიმდევრობა
|
|
|
|
|
მოქმედებათა შესრულების პროცესში არ მერევა და არ
მავიწყდება წინასწარ დაცული რიგი
|
|
|
|
|
მასწავლებლის ან სხვისი შეხსენების გარეშე ვიცი, როგორ
შევასრულო კონკრეტული მოქმედება ( ნატურალური რიცხვების, წილადების, ათწილადების
გამოყენებით)
|
|
|
|
|
ბოლომდე უშეცდომოდ ვასრულებ დაწყებულ მოქმედებას,
წილადი პასუხის შემთხვევაში გამოვყოფ მთელს
და ვახდენ წილადი ნაწილის შეკვეცას
|
|
|
|
|
თუ კი მასწავლებელი მეუბნება, რომ მე დავუშვი შეცდომა,
თვითონვე ვპოულობ მას და ვასწორებ სხვისი ჩარევის გარეშე.
|
|
|
|
|
ყოველთვის –2
ქულა,
ხშირად– 1,5 ქულა,
იშვიათად–1 ქულა,
ვერასოდეს–0 ქულა
Comments
Post a Comment